IX a blast from the past #5 The Predator becomes the Prey

-SKYNDA DIG!
Han skrek på mig.
-SKYNDA DIG! Sätt dig i bilen!

Han svettades floder, han blickade upp mot skyn, han visste att något skulle hända, han visste att något var på väg.
Jag satte mig i bilen och slog igen dörren, han trampade ner pedalen så hårt han bara kunde och vi slirade iväg in i den mörka natten.
Dammet flög runt bilen medans han slirade runt på den kalla ökenvägen, det var stjärnklart och luften var frisk.


-Helvete! Helvete! HELVETE!
Han fick panik. Jag visste inte vad han var så rädd för, men han gjorde mig illa till mods.
-De är påväg, jag kan höra dem komma!
Han blickade maniskt ut mot vägen och sladdade in på en mindre grusväg, då började jag höra ljudet.
-Vad är det där? Det låter som fåglar...
Han tittade snabbt på mig och blickade sedan snabbt tillbaka mot vägen.
-Det är fladdermöss.

Det kom nästan som en chock för mig, men nu förstod jag helt och hållet varför han var så rädd.....vi var jagade.
Just då kom vi fram till ett ensamt stort hus vid slutet av vägen.
-FAN FAN FAN, HELVETE!
Han fick genast en uppgiven min och jag såg nästan hur hans hjärna kollapsade och kopplade bort helt.
Han sladdade in till huset och slog på ratten med all sin kraft.
-Vi måste in, vi måste gömma oss!

Det var kanske inget direkt snilledrag, men jag förstod att han hade tappat allt förstånd, han hade inga fler ideer.
-Jag räknar till tre, sen springer vi in. Ok?
Jag hade inget annat val än att göra som han sa.
-Ok.
Var allt jag kunde få ur mig.
Vi öppnade båda våra dörrar och sprang ut, jag kastade en snabb blick bakåt och där det innan fanns en helt stjärnklar himmel var det nu bara ett svart moln, en moln av fladdermöss.

Dörren slår igen bakom oss och han knuffar omkull mig och springer upp för en trappa.
-FÖLJ INTE EFTER MIG!
Han är helt panikslagen, jag väljer att inte följa efter honom, jag försöker ställa mig upp men halkar och slår i mitt knä.
Jag hör fotsteg på trappan utanför och inser att jag inte har en chans att fly nu.
Dörren slås upp och där står hon, jag känner igen henne. Det var hon som förförde mig på den där sunkiga baren i den där sista lilla hålan vi var igenom.

-De...det är ju du!?
Hon flinar överlägset och går sakta och sensuellt emot mig.
Jag försöker kräla bort men mitt ben gör ont, det spränger och bulltar i benet.
Hon lyfter upp mig med en hand och luktar på mig.
-Du är så liten och hjälplös, det är nästan lite sexigt.
Hon flinar ännu mer....jag får lite panik.
-Sug en kuk och dö din jävla slyna.
Får jag ur mig, fast rösten skär sig så jag framstår inte som dirty harry utan mer som en nörd som vet att han kommer få stryk.
-Det sa du inte igår baby. HaHaHaHaHaHaHa!!!
Skrattet får mitt blod att frysa till is.
Hon kastar omkull mig och drar upp en pistol.
-Jag tänker inte suga dig igen, det förtjänar du fan inte hahahahahahaha!
Jag ställer mig upp och känner smällen.
BLAM!
Jag blir skjuten i bröstet och flyger bakåt.
Allt blir svart om ens bara för några sekunder, då känner jag något som jag aldrig har kännt förr.

Vilddjuret i mig vaknar, jag får snabbt ny luft i mina lungor och flyger upp igen hukandes ser jag hur mina händer växer och förvandlas till klor.
Hon tittar skräckslaget på mig.
Jag får en snabb blackout och när jag vaknar till står jag utanför i trasiga kläder med ca 250 kadaver runt mig.
Jag tjuter mot månen och i fjärran hör jag någon tjuta tillbaka.