X a blast from the past #6 Twilight in paradise... the dark and decadent truth abouth psychadelic drugs

"Kommer någon av er att hitta tillbaka?"
Frågade jag, den där familjära känslan av att man inte kan kontrollera sin omgivning, man kan känna sig som ett med världen.
Men man kan även känna sig totalt uttittad och ensam...jag var någonstans emellan.
"Vi måste vidare, jag vill ha pilsner"
Sa han medans de började gå snabbare.
Jag tittade på min hand och såg ett glas nästan helfullt.
På ett spasmiskt sätt slog min arm upp och ner utan att jag kunde kontrollera det. Färgerna började flyta ihop, nu hände det...folk överallt festandes, högljuda, skrikandes, dekadenta.
Jag såg att två män hällde sprit på en ung kvinnas kurviga kropp och slickade av det. Allt snurrar.
"Heliga guds moder och jesus amalia"
"Vad händer?!"
"Vad skulle jag göra här?"
Jag snurrar snabbt runt och ser mina kamrater, och skyndar efter...det är hög musik överallt, det är dansmusik...RnB tror jag. Allt låter som en motorsåg mot mina öron.
Jag dricker den sista skvätten öl, jag svettas.
Mitt blod är för tjockt för den här värmen!
En transvestit tittar ut genom ett fönster och ropar på mig:
"Γεια εκεί αγόρι εραστών"
Det är grekiska, jag förstår inte vad han menar...men han slänger en slängkyss mot mig och jag förstår ingenting.
En tjock liten man kommer fram och gestikulerar väldigt kraftigt mot mig samtidigt som han skriker, han låter väldigt uppspelt och förbannad.
"Έχετε δει πάντα κάτι παρεμφερή; Εκείνος ο γιος μιας σκύλας προσπάθησε να κλέψει τα ψάρια μου Έτσι τον έκοψα νεκροί με αυτό το μαχαίρι"
Han visar mig en stor kniv med blod över hela bladet sen håller han upp ett avkapat huvud...jag kräks nästan.

Jag kommer fram till en strand och jag ställer mig för att ta en cigg ute på piren.
"Μου δώστε τη δέσμη χρημάτων!"
Någon skriker på mig..
Jag vänder mig om och jag ser att han håller i en pistol, han riktar den rakt mot mitt ansikte.
"I don't speak greece" säger jag lugnt..men min puls är skyhög.
"Give me the fucking money you faggot!" Skriker han och hans röst skär sig..han är rädd.
"I don't have any money, I'm sorry" Jag ser varenda por i hans ansikte, han hyperventilerar.
Han vet inte riktigt vad han ska göra, en liten tår faller från hans vänstra öga.
"Just put the gun down man, I'm with you" säger jag...han ser så ynklig ut när han står där.
"You fucker, you give me money!" Hans röst skär sig åter igen och han gråter öppet, men han försöker hålla tillbaka tårarna.
Jag tittar honom djupt i ögonen och jag märker att de börjar skjuta fyrverkerier inne i stan, de firar något.
"I told you, I don't have any money. Just put the gun down man" jag försöker tala vett med honom.
Han vet inte riktigt vad han ska säga..

Nu känner jag känslan, 7 simultana flashbacks på en och samma gång...L...S....D!
Han vickar på huvudet och tittar konstigt på mig...han har ingen aning om hur jag uppfattar situationen...och det har inte jag heller.
Han är tyst i vad som jag uppfattar som nästan 5 minuter, men om jag känner drogen rätt så är det snarare 5 sekunder.
"Ο νεκρός Θεός το ένα πρόσωπο που προσπαθώ να ληστεψω είναι ο μόνος τουρίστας χωρίς χρήματα" Han säger det med en stor klump i halsen...jag vet inte vad han menar, det låter som om han pratar baklänges.
Han vänder sig om och går därifrån...Jag känner att jag fryser, men det är omöjligt för det måste minst vara 20-25 grader i den svala grekiska-natten.
"Λυπάμαι ότι ο κύριος, αξίζω αυτό, αυτό είναι η μοίρα μου"
Ropar han till mig och jag vänder mig för att se honom.
"BLAM!"
Hans kropp flyger handlöst över piren och han slår i vattnet med ett hårt splash....vattnet färgas rött. Det luktar bränt kött, krut och rök.

Jag förstår helt plötsligt allt...jag tänder en ny cigarett och börjar gå.
Paradiset är egentligen inte en perfekt plats, det är bara en plats där man har målat över skavankerna för den stora massan.
Men vissa nätter, som den här så kommer verkligheten fram...och den är inte ond, den är bara sorglig.